Die Fälscher

gokväll!
Blivit lite dålig uppdatering idag men jag har faktiskt inte haft någonting speciellt att säga. Ska man driva en blogg känns det så onödigt att uppdatera för uppdaterandets skull för att få läsare, utan man ska uppdatera när man har något att säga. Sen om det är ointressant att läsa det är upp till var och en att avgöra. Jag kunde faktiskt inte bry mig mindre om folk uppfattar min blogg som ointressant för egentligen bloggar jag bara för mig själv och för mina vänner. Sen blir man självklart glad när man hör att folk läser den och tycker den är intressant.

Jag har iallfall inte roat mig med något jätte roligt idag efter att jag uppdaterat sist. Casper kom hit efter jobbet vid 17, sen har vi bara tagit det lugnt. Vart på Mcdonalds och ätit, jag har fått massage vilket var hur mysigt som helst och sen har vi druckit lite vin och kollat på tv.
Bland annat en film på 1an som precis tog slut som hette Die Fälscher. Den handlade om en man i Tyskland under andra världskriget som förfalskade pengar och pass. Filmen börjar med att han åker fast och han åker raka vägen in på koncentrationsläger där han lyckas visa sina kunskaper inom konst. Han blir tagen till ett läger där han och andra konstnärer och grafiker får i uppgift att förfalska pass, Amerikanska dollar sedlar och Engelska pund i sedlar.
Jag kan verkligen rekomendera filmen då den var mycket intressant och ganska hemsk på samma gång. Jag brukar tycka att filmer om förintelsen eller andra världskriget kan vara mycket intressanta. 
Mina favoritfilmer inom den genren är Schindlers List som jag såg för några dagarsen, och The Pianist som är en myyycket bra film. Gråter lika mycket varje gång jag ser dem båda!
Sen är självklart Anne Franks dagbok mycket bra, men den ska man helst läsa boken.
Någon som har några tips kanske på filmer om just detta?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0