Salem Al Fakir

Måste säga att lite frälst har jag allt blivit av karln. Har vetat vem han vart hur länge som helst men inte riktigt snappat upp hans musik. Det var inte förens Salem Al Fakrs medverkan i melodifestivalen som jag blev mer intresserad av  honom och har lyssna igenom hans musik på spotify.  Jag vart positivt överaskad när jag hör att iprincip allt är bra. Hela Astronaut albumet är ju bara som en lång jävla orgasm.
This Is Who I Am är bra men tycker inte om allt  på det albumet. This is who I am, Dream Girl och Good Song är mina favoriter på den skivan.  Gillar pianot så mycket i Dream Girl, och det påminner mig om någon gammal låt från 70talet men jag kan inte riktigt sätta fingret på vilken det är. -__-
Ignore This är ett bra album men som skiljer mycket från dem andra. Skulle vilja säga att det är lite mer åt electro hållet. Don't wanna talk about it är en av dem låtarna som verkligen skiljer sig från resten. Favoriterna på det albumet är 4 O'clock, Keep on Walking (melodifestivalsbidraget), Brooklyn Sun och Split my Personality.


Här är Salem Al Fakir & Marit Bergman med 52 Weeks
Enjoy


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0