The Devil's Arithmetic

Apropå filmer som ska utspela sig från förintelsen som jag bloggade om igår, så kom jag och tänka på en annan film jag såg för ganska länge sen med Kirsten Dunst och Brittany Murphy(rip). The Devil's Arithmetic heter den och handlar om Kirsten Dunst karaktär som jag tyvärr inte minns vad hon heter.  Hon är iallafall jude och ska motvilligt med sin familj på någon Judisk högtid. Unde högtiden svimmar hon och vaknar upp hos hennes kusin (Brittany Murphy) 1943 eller liknande som också är judar. Dem blir tagna av gestapo och blir kastade i koncentrationsläger. Filmen handlar helt enkelt om deras tid där och hur dem ska försöka överleva.
Vad jag kan minnas så har jag för mig att den var rätt bra. Det tyckte jag när jag såg den förr iallafall, behöver alltså inte tycka likadant idag.
Funderade nämligen nu på att se den, så jag får avgöra efteråt om den var bra eller om den var dålig.
Det är en ganska okänd film även fast det är två stora skådespelerskor med i den. Dock är den inspelar 1999 så det är innan dem båda blir kända.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0