Mia Törnblom - Så Dumt

Idag  har jag inte hunnit göra speciellt mycket mer än att vakna, duscha och läsa ut Mia Törnbloms självbiografi som heter " Så Dumt".
Den handlar om hur Mia tar sig ur sitt grova heroinmissbruk genom tolvstegsmetoden på behandlingshem och hur hon kämpar sig till ett normalt liv efter flera år som missbrukare.
Jag tycker boken var helt okej, men jag hade förväntat mig mer om livet innan behandligshemmet. Den kunde bli lite långtråkig mellan åt, och man tragglade sig igenom vissa delar. Men den var också väldigt känsloladdad och väldigt hemsk. Det är svårt att förstå hur fel det kan gå för människor och hur nära vi faktiskt är dessa människor.
Det var himmla lärorikt att läsa den här boken, man lär sig liksom att uppskatta mer utav livet.  Dock får den bara 3 poäng av 5.


Kommentarer
Postat av: Diana

Den boken är bra! :)

2009-08-31 @ 18:26:13
URL: http://bittrasanningen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0