This is not my day

Så jag kommer hem från skolan på ett någorlunda bittert humör.. Don't ask why, cuz i don't know.
Iallafall så tänkte jag att nu ska det bli jävligt skönt att gå och lägga sig och sova några timmar.
Jag går och lägger mig i sängen och slumrar till då jag vaknar av att det smattrar på fönstret vilket betyder att det börjat regna.
Efter fem minuters smattrande på fönstret hör jag en stor SMÄLL, vilket betydde att det börjat åska. Det första jag tänkte så var "helvete Leo är LIVRÄDD för åska, han kommer kissa ner hela huset". Leo är min hund och som jag tänkte, han fick panik. Jag går upp på övervåningen för att släppa ut honom så han skulle lugna ner sig.

Det var ett jävligt dumt drag då han på en gång springer ner på nedervåningen och kissar på mattan. YEY kul. Jag tar en liten handduk och blöter den med varmt vatten, häller såpa på han piss och lägger handduken över.
För att Leo skulle undvika att kissa inomhus igen måste jag ju gå ut med honom och få honom att kissa, samtidigt som det SPÖREGNAR och åskar.

Så jag ropar till Leo från övervåningen så att han ska springa upp, men det enda han gjorde var att ligga kvar under sin stol. Jag går ner och försöker putta honom upp för trappan, men det gick ju inte det heller. Min sista utväg att få upp honom var att bära upp honom till övervåningen, and so i did.

Väl uppe på övervåningen gör hunskrället allt för att  få springa ner igen, men jag håller kvar honom och får på honom kopplet. BUT WAIT. Det enda  jag har på mig är en t-shirt och string trosor. Jag kan ju inte gå ut och rasta hunden utan kläder när det spöregnar? jag kollar i garderoben och hittar morsans regnkläder som består av en lång gul galonjacka och ett par knallgula regnbyxor, samt ettt par zebra mönstrade gummistövlar, cute outfit huh? :)
well, jag fick ut hunden lättare än förväntat och fick honom att kissa flooooooder.
När jag kom in tog jag bort alla mattor så vi skulle slippa en större olycka om åskvädret inte skulle sluta.
Snacka om att gud inte vill att jag ska va på bra humör idag. -___-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0